مجموعة قواعد مع تمارين للحل
Sequence1 : ME, UNIVERSAL LANDMARKS AND OUTSTANDING FIGURES IN
HISTORY, LITERATURE AND ARTS(GENERAL REVISION : Grammar)
1)
THE COMPARATIVE OF EQUALITY (…as+ adj +as …) AND INFERIORITY ( not as +adj+ as..)
-
The
Eiffel towerisfamous. The Big Ben isfamoustoo
-
……………………………………………………………..
-
Ali
is12 . Amina is14 .
-
…………………………………………………………..
2) THE COMPARATIVE OF SUPERIORITY( more + long adj+ than)/ ( short adj+er+than)
-
Bordj Khalifa / The Eiffel Tower ( >high)
-
………………………………………..
-
The
Eiffel Tower / Taj Mahal / (>famous)
-
……………………………………….
-
Travelling by plane / travelling by
train ( >comfortable)
-
……………………………………..
-
3)
THE ACTIVE AND THE PASSIVE FORMS
The active
form= subject+ verb+Directobject
The passive
form = Direct object+ (was /were) + the pastparticiple + by + the subject
-
I put these sentences in the passive form
-
Ottomans
build the bluemosque……………………………………………
-
Sinan
designed a lot of mosques in Turkey…………………………………
4)
DISCOURSE MARKERS
-
To describe an itinerary in
chronologicalorder I use : First, then, after, soon, next, later,finally
Example : I completewithchronological markers
Last holidays, wespentgreatholidays. ……., wesailedfromAlgiers to
Spain. …….., weflew to Italy. ……,
wesailed to Morocco. ………., wereturned
back to Algiers.
5)
CAUSE AND EFFECT
To express
cause we use : because, since, as
To express effect( result) we use : therefore, so
Express cause thenresult ,usingthese sentences :
My
train wasdelayed/ I arrived at work
Cause :………….
الكاتبً
الأستاذ: عيبوط هشام، أستاذ التعليم المتوسط بولاية سعيدة، متحصل على ثلاث شهادات بكالوريا لدورات 2008، 2010، 2020 وذلك في شعبة اللغات الأجنبية، خريج جامعة الدكتور مولاي الطاهر – سعيدة – بشهادة ليسانس تخصص تعليم اللغة الإنجليزية دفعة 2012، خريج المركز الجامعي صالحي أحمد – النعامة – بشهادة ماستر تخصص لسانيات تطبيقية في نفس اللغة وذلك سنة 2017.